- Izolatory ceramiczne i ceramika techniczna: rewolucja w wysokotemperaturowych zastosowaniach
- Sieczki dla koni – dlaczego warto wprowadzić je do diety Twojego konia?
- Personalizacja opakowań z nadrukiem: Jak wyróżnić swój produkt?
- Odkryj klucz do nauki języków z Matfel.pl - słowniki polsko-norweskie i polsko-czeskie
- Wpływ polityki handlowej na ceny surowców na giełdzie
W poszukiwaniu klientów dla Twojego stylu
Posiadanie własnego biznesu fotograficznego oznacza swobodę robienia rzeczy tak, jak chcesz, prawda? Ale co się stanie, gdy wydaje się, że twój klient nie podziela Twojej wizji? Czy naginasz swój styl, aby pasował do ich stylu, czy masz nadzieję, że spodoba im się efekt końcowy? Żadna z tych opcji nie jest idealna! Prawdziwym kluczem do zadowolonych klientów (i szczęśliwego fotografa) jest znalezienie TWOICH idealnych klientów fotograficznych – tych, którzy kochają Twoją pracę i ufają Twojemu procesowi – i budować ich zaufanie.
Kiedy ludzie ufają, że możesz zapewnić im niesamowity wynik, pochylą się i pozwolą, by artysta przewodził.
Może się wydawać, że wymarzeni klienci to magiczne jednorożce, które lądują na kolanach innych fotografów, ale uwierzcie, znalezienie idealnych klientów fotograficznych jest możliwe. Jak więc zdobyć zaufanie klientów, a tym samym przyciągnąć więcej tych idealnych, którzy pomogą Ci zbudować biznes fotograficzny, który uszczęśliwi twoją duszę artystyczną?
Przyciągnij swoich idealnych klientów fotograficznych
Jeśli chcesz zachować prawdziwe, naturalne i piękne chwile, jeśli nie chcesz, aby mówiono o tym co Cię zupełnie nie interesuje, jeśli chcesz zdjęć, które pokazują twoją prawdziwą pasję i twoją autentyczną duszę musisz sam na to zapracować.
Przede wszystkim fotograf od początku musi ustalić twarde reguły, które przyciągną nie tylko wszystkich niesamowitych klientów, ale także odepchną tych, którzy chcą bardzo tradycyjnego i nieodpowiadającego Ci formatu. Oczywiście w rzeczach tradycyjnych nie ma nic złego ale nie musisz przecież zmuszać się do robienia zdjęć, których nie „czujesz”. O wiele lepiej i dla fotografa i dla klienta, jeśli patrzą podobnie na pewne sprawy, wtedy są w stanie się dogadać i można przypuszczać że usługa będzie udana oraz na wysokim poziomie.
Dowód na Twoją wizję
Gdy tylko idealni klienci Cię znajdą, chcesz pokazać im, że zapewnisz spójne, piękne rezultaty. Dowód wizualny to wszystkie obrazy wyświetlane w Internecie – w mediach społecznościowych, na stronie internetowej i wszędzie tam, gdzie prowadzisz marketing a przynajmniej powinieneś to robić.
Spójność i dbałość o poszczególne elementy są kluczowe, szczególnie na twojej stronie internetowej i w mediach społecznościowych. Twoi potencjalni klienci chcą mieć możliwość wyobrażenia sobie, jaki będzie efekt końcowy usługi, po prostu patrząc na obrazy w Twojej witrynie.
Jeśli nie przyciągasz ludzi, którzy mogliby być potencjalnymi bardzo dobrymi klientami, zadaj sobie następujące trzy pytania:
1. Czy obrazy w Twojej witrynie są spójne? Twój styl musi być jasno określony, aby klienci wiedzieli, czego się spodziewać, jeśli cię zarezerwują.
2. Czy wszystkie udostępniane obrazy przedstawiają uczucia, które mają odczuwać Twoi klienci? Radość, wzruszenie, szczęście…
3. Czy pokazujesz tylko swoją najlepszą pracę? Ludzie często analizują i oceniają, która fotografia jest najlepsza a która mniej udana.
Ważny jest również dowód społeczny. Obejmuje to twoje opinie, recenzje na portalach, funkcje na blogach i publikacjach, nagrody itp. Gdy potencjalni klienci czytają świetną recenzję, która opisuje, jak wspaniale było z Tobą pracować, daje im to dodatkową pewność co do Twojej osoby.